Magija postanja 5
Veliki savet
Kinik, glavni magičar Bestežinske planine, uđe u dvoranu Saveta sa osećanjem gubljenja vremena. Dok je polako prilazio kružnom stolu u čijoj je sredini stajao veliki rubin i oko kojeg su bile postavljene stolice najznačajnijih gildi i religija, nekoliko puta nagazi na rub svoje svečane plavo-crvene odore i u sebi opsova brata Klagerburda, krojača i dizajnera odeće na planini. „Ima dara za pompeznost, dobra čarolija vezuje sve šavove, zna da izabere i ukombinuje boje, ali brate, nema pojma o dužinama. Sva sreća da imam ovaj štap. Da nema njega sjurio bih se do stola kao golub kotrljan u sred ljubavnog žara” mislio je razgledajući zidove ove istorijske prostorije u kojoj su vekovima bile rešavane sve velike krize gamorskog društva. „Bar ću uživati u ornamentima i slikama na zidovima” pomisli dok je sedao u bogato ukrašenu stolicu namenjenu poslanstvu njegove čarobnjačke gilde. Za njega je situacija bila čista. Bagron se probudio, moraju se sakupiti sve magijske i svetovne snage i udariti pre nego što on ojača. Posle prvobitne panike koja je nastala kad se sama srž planine potresla usled vibriranja geomagijskih sila (što je označilo da je oslobođena velika količina negativnih sila) i primljenog pisma iz manastira Sveobuhvatnog Stanja Ekvilibričnog Mira i Tolerancije, kada su stvari postale jasnije, najmudrije glave gilde čarobnjaka Zapisa postanja sačinile su plan koji je sada Kinik morao da iznese na ovom savetovanju, ali i da osigura da se zamišljeno ostvari. On provuče ruku kroz sedu kosu, čupne se za vrh pomalo orlovskog nosa, stisnu usne* i pogleda okupljene ljude oko sebe.
Nasuprot njemu sedeo je Dil'zar, predstavnik gilde trgovaca, dežmekast čovek u bogato ukrašenoj svilenoj odori, nežnog, skoro ženskog lica. Prezrivim pogledom je šarao po okupljenim savetnicima, jasno pokazujući svoj stav. Za ekonomiju ova mala neprijatnost nije bila bitna. Dil'zar je bio poznat po svom nepogrešivom osećaju za profit. Njegovi poslovi sa prekomorskim zemljama doneli su gamorskom vladaru neprocenjive koristi, iako se skoro polovina zarade slivala baš u Dil'zarov džep. Njegova uobičajena rečenica je bila: „Ako se bilo šta dogodi, bilo kakva promena kao što su rat ili neka prirodna nesreća, univerzalna umetnost trgovine se može samo još više razvijati.” Zbog toga, Kinika nije iznenadilo njegovo arogantno ponašanje.
Sledeće mesto, na levo od Dil'zara, zauzeo je predstavnik gilde zidara, nizak mršav čovek neizgovorljivog imena, odeće jednostavnog kroja bez ijednog ukrasa. Besprekorno ravna kosa, pravih linija oko vrata, ušiju i čela stapala se sa tankim obrvama i tako činila da njegovo lice podseća na bezizražajnu masku. Pogleda uprtog u neku zamišljenu tačku ispred sebe, ličio je na veštačku tvorevinu manuelnog rada njegove gilde. Čovek koga je bilo teško proceniti.
Do njega je bilo mesto za predstavnika umetničke gilde. Tu je sedeo markantan, sredovečan čovek, šatirane kose, u zelenoj tunici oivičenoj žutim trakama oko ruku i vrata, pompeznog ponašanja. Zvao se Lustor (što je na starogamorskom značilo svetlo) i bio je jedan od trojice najpoznatijih glumaca u Gamori. U danima koji nailaze, ova gilda će imati značajnu ulogu u održavanju morala naroda.
Prvi od predstavnika velikih religija bio je Nikador, Pater crkve Duplog Prstena**, crkvene zajednice koja je u svojim redovima imala više od trećine stanovnika zemlje. Njegova tamno-ljubičasta odora podsećala je na zalaske letnjeg sunca pre velikog nevremena. Takvo je bilo i učenje crkve u kojoj je on bio poglavar, bavilo se pripremom za apokalipsu i spasenjem duša*, te je Kinik bio siguran i u njegove stavove.
Bucmasti predstavnik Buvoanističke religije se sretno smeškao gledajući na ostale pogledom koji je govorio sve i ništa. On je za života postigao stanje blaženstva, takozvanu Sangvu Marajanu, i ovo ga nimalo nije zanimalo. Bio je tu samo pro forme radi, jer je gamorsko društvo, bez obzira na kralja, bilo čisto demokratsko društvo u kojem je svako mogao i želeo da podigne svoju biračku ruku. Pa i Buvoanisti, iako im je bilo svejedno.
Sveštenik Istinite Troprstene crkve** nameštao je visoku kapu u obliku obrnute kupe pokušavajući da je učvrsti na svojoj kuštravoj i neurednoj kosi. Gusta brada sa nekoliko, od doručka zalutalih, mrvica, padala mu je u slapovima preko sive odore, u kojoj bi, da nije brade, izgledao elegantno. Pogled mu se ukrstio sa Kinikovim i na trenutak mu se u očima primetio izraz odobravanja. „Dobro je, imam bar jednog saveznika” pomisli Kinik i nastavi da proučava prisutne savetnike.
Jezumah Protomistične šizme (iz koje je nastala, u davna vremena, crkva Jedinog Prstena), Jakaidim, se očigledno dobro zabavljao gledajući svog suseda u bezuspelim pokušajima nameštanja kape. Njegova zuda*** je besprekorno stajala na glavi, s obzirom da je bila tek nešto više od obične krpice. Pripadnici ove religije su bili poznati po svom kritičkom stavu prema svemu na šta nisu mogli uticati, pa je Kinik već mogao nazreti seme budućih rasprava o svrsishodnosti simboličnih kapa Istinite Troprstene crkve. Jakaidim je vrlo mlad došao na mesto glavnog sveštenika Istočne šizme, što ga je svrstalo u najmlađe članove Velikog saveta i Kinik ga je cenio zbog njegovog brzog uma i velike ambicije. Smatrao ga je za čoveka koji je svestan svojih i tuđih pozicija u svako vreme.
Mesto do vladareve večničke fotelje bilo je namenjeno sveštenici Majke prirode (u narodu poznate i kao Bele veštice). Ona je bila onižeg stasa, tamne kratke kose i veoma bele puti. Krem haljina koju je nosila, ukrašena zelenim brošem u obliku lista i jednostavna u kroju, nekako je isticala blagost i inteligenciju koja je zračila iz nje. Bila je to zgodna žena, u svakom momentu svesna svega što se dešava oko nje i sposobna da donosi velike odluke. Kinik pomisli da je našao još jednu saveznicu u predstojećoj diskusiji.
Na desno od Dil'zara bilo je smešteno još nekoliko predstavnika velikih gamorskih sekti i manje važnih gildi, a sled predstavnika saveta se završavao mestom do Kinika, na kojem je sedeo sredovečni čovek plave tršave kose u teget odori. Bio je to Lamar, klerik gilde magičara Svetlosti Tvorca, magijskog reda koji se posvetio prirodi, lečenju ljudi i životinja. Ova gilda je bila tokom dugih godina glavni saveznik Bestežinske planine i puno puta je pomogla u rešavanju velikih kriza.
Kad je završio sa proučavanjem prisutnih, on usmeri pažnju na zidove i ornamente na njima, koji su simbolično prikazivali velike nesreće u istoriji Gamore, ali i njihove sretne ishode. Kinik se pitao na kom će se mestu naći prizori sadašnjih događaja no iznenada mu se ukazalo rešenje. „Ako umetnik obrati pažnju na naša raznobojna odela, verovatno ćemo zauzeti počasno mesto na glavnom prozoru dvorane, kao vitraž.”
* To je ritual pobuđivanja magijskog čula svesnosti – ruka kroz kosu destabilizuje biopolarno stanje energije glave radi lakšeg primanja i shvatanja utisaka, stisak usana radi zaustavljanja daha te prelazak na polaganiji režim disanja i povlačenje vrha nosa što dovodi do pojačane vizuelne koncentracije.
** Dva prstena koji se dodiruju obodom i označavaju sferu raja i sferu pakla, a tačka u kojoj se dodiruju simbolizuje ljudski život.
* To se postizalo tako što se morala prodati sva imovina toj istoj crkvi i sa još malo dodatnog rada za dobrobit crkvene zajednice moglo se kupiti mesto u raju, odmah do Tvorca, u prvom ili drugom redu, s desna, odmah do svih sto dvadeset pet hiljada trista dvanaest propisanih pravednika od postanka sveta. Najznačajnija rečenica u Svetoj Rečnici bila je: „Pre će ogromni kanasti multirog proći kroz ušice ribarskih ostiju, nego što će siromah ući besplatno u raj!”
** Istinita Troprstena crkva se u biti bavi istim poslom kao i crkva Dva prstena, čak im je i simbol sličan (prstenovi, ako niste zapazili), ali u simbolu Troprstene crkve ceo središnji prsten predstavlja našivot. Naravno, primećuje se razlika u stavu, ovde seivot izjednačava i sa paklom i sa rajem, te je i učenje ove crkve liberalnije. Obe crkve nastale su iz iste, Crkve Jedinog Prstena, posle velikog raskola pre više stoleća, kada se gamorsko carstvo proširilo i kada se više nije moglo upravljati religioznimivotom stanovništva iz jednog centra. Učenje se zasniva takođe na Svetoj Rečnici, vernici se pripremaju za armagedon, ali su u ovoj crkvi cene za iskupljenje ne te se siromasi ovde bolje kotiraju.
*** Kapica koja pokriva šelo svih vernika ove religijske zajednice.
New search engine. - 1000 000$
Most forex dealers is certain the information via email or straight on their computer projector screens. Because governments go into debt by selling treasury bills (mostly to other governments), in an effort to print more money.
New search engine. - 1000 000
Today, I simply want to be able to some time out to let you know which i have though not always been lady that I am today! My entrepreneur journey started last year and features workout plans a involving ups and down. However it I can recall a many of nights where there were sleepless nights, noticeably of tears falling this particular top everything off, Got no clue what Was once doing. I am going to even go so far as competence . that I still any somewhat cluttered mind. So, when Began my company, I couldn't figure out for the life of me why everyone kept beginning to me soliciting for a be connected. Well, it was until to look at began take a look at a try looking in the mirror at what i was dishing out and had been plan as day, my partner and i was still trying to utilize my company on FREE stuff, and deep bargains.